A 2021-ES LA VUELTA KÖZVETÍTÉS HIVATALOS TÁMOGATÓJA

Védd magad!

A megfázás, nátha, láz és influenza elleni csodaszerek szaporodó hirdetéseiből érződik a hideg napok baljós közeledése! A gyerek orvos is jelezte, hogy megérkeztek az influenza elleni védőoltások. Megállíthatatlanul itt a tél. Erősítsd a megfázás és az influenza elleni védelmi vonalat egyszerűen!

Tél

Lehet, hogy mégsem csak a szemcsiklandozó csomagolású medicinákból történő nagybevásárlás az egyetlen lehetséges megelőzése az ilyenkor ránk leselkedő kisebb és nagyobb egészségügyi veszedelmeknek!

Nem a hideg önmagában az, ami ilyenkor egészségünket veszélyezteti, hanem a szabadtér és a fűtött belterek közötti hőmérséklet különbség, a fűtött helyiségek nem megfelelő páratartalma, valamint a napsütéshiány okozta elégtelen D3-vitamin (kolekalciferol) ellátás!

Szervezetünk talán legsebezhetőbb védelmi vonalai az orrnyálkahártyák! Ha kiszáradnak, megrepedhetnek, a réseken pedig megindulhat a vírusok támadása. A fűtött helyiségek megfelelő páratartalma garantálja a nyálkahártyák egészségét! Naponta kétszer-háromszor szellőztessünk! A szellőztetés szárítja a beltéri levegőt, ezért szükség esetén párologtatással gondoskodjunk az – orrnyálkahártyáknak – optimálisnak tekinthető ~ 40%-os relatív páratartalomról! Egyszerű megoldásként, bár nem a legutóbbi lakberendezési divatnak megfelelő ötlet, de tegyünk vizes törölközőt a radiátorokra.

parologtatas

A fűtés nemcsak a levegőt szárítja, hanem az emberi szervezetet is! Nagyon fontos a kiegyensúlyozott folyadékfogyasztás! Lefekvés előtt mindenképpen igyunk egy pohár vizet, vagy nem élénkítő hatású teát! Az intenzívebb fűtési időszakban egy késhegynyi sóval még fel is turbózhatjuk italainkat segítve és gyorsítva ezzel a folyadékfelszívódást!

Habár a héten elvagyunk kényeztetve a napsütés mennyiségét illetően, a napsütés hiányából fakadó D3-vitamin ellátási elégtelenséget biztosan sajnos – még változatos étrend mellett is – csak tablettákkal tudjuk megszüntetni. 1000 NE (nemzetközi mértékegység) adag átlagos életvitel mellett fedezi a napi szükségletet.

Kicsattanó egészséget, megfázás mentes téli napokat, jó edzéseket kívánunk!

i:am/szeretem az életem!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Bejegyzés megosztása:

Trendi bejegyzések

A legolvasottabbak

Görgőzünk, Ti is?

A napokban – cyber-térben végzett – bringaedzés margójára egy kis matematikával fűszerezett élettan, azaz a 6 db elfogyasztott sótabletta igaz története: Be kell vallanom, hogy

Hogyan mobilizáljuk zsírraktárainkat?

Az állóképességi sportolók szervezete elsősorban zsírból nyeri az energiát. Te is, én is meglehetősen kevés időt töltünk a pulzusértékek alapján anaerob zónának nevezett intenzitástartományban, amikor

Esettanulmány-Triatlon frissítés

„Balatonmanen specialt csináltam, 8:34es idővel. Aki nem emlékszik – veszettül meleg volt. Bringa alatt kb 10 liter folyadékot ittam, futáson már semmit. Nutrend féle anticramp