A 2021-ES LA VUELTA KÖZVETÍTÉS HIVATALOS TÁMOGATÓJA

Természetes koleszterinszint csökkentés

Érdekes, hogy a legkevésbé (egyáltalán nem) emészthető szénhidrátok bírnak a legnagyobb hasznossággal és a legkívánatosabbak csokik, cukrok, nápolyik stb. rejtik a legnagyobb egészségre leselkedő veszélyt a hétköznapi ember számára!

biozabpehely-kiemelt

A növényi élelmi rostok ugyan teljességgel emészthetetlenek mégis mindkét fajtájuk kiemelt hasznossággal bír: a vízben oldhatóak (zabkorpa, zabpehely) az enterohepatikus körforgás gátlása révén rábírják májunkat, hogy az érrendszerünkből kivonja a koleszterint (vagyis csökkentik a koleszterin szintet), míg a vízben oldhatatlanok (búzakorpa) az emésztésünket szabályozzák, és a bélrendszert tartják karban igen jó hatékonysággal. A mértékletesség – akár az élet minden területén – a rostbevitelnél is meghatározó: a vitathatatlanul jótékony hatások mellett, túlzásba vitt fogyasztás esetén gátolják egyes ásványi anyagok és vitaminok felszívódását is! Napi 30-35 gramm növényi élelmi rost fogyasztása ajánlott a szív-, és érrendszer, valamint az emésztőrendszer karbantartása érdekében.

Recept ajánló:

Koleszteringyilkos zöldborsófőzelék

Zöldborsó főzelék főtt tojással! A főzelék zabkorpával vadított rántással készült, a tojás mellé második feltétként egy evőkanál zabkorpa került.

A zabkorpa és a zabpehely vízoldható rostjai a tojásból sem engedték felszívódni a koleszterint, ráadásul az epesavak vékonybélből történő visszaszívódást is gátolták, így a máj a véráramból vont ki koleszterint (vagyis csökkentette a vér koleszterin szintjét), hogy az újrahasznosításból kivont epesavakat pótolja.

Zöldborsófőzelék főttojással

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Bejegyzés megosztása:

Trendi bejegyzések

A legolvasottabbak

Görgőzünk, Ti is?

A napokban – cyber-térben végzett – bringaedzés margójára egy kis matematikával fűszerezett élettan, azaz a 6 db elfogyasztott sótabletta igaz története: Be kell vallanom, hogy

Hogyan mobilizáljuk zsírraktárainkat?

Az állóképességi sportolók szervezete elsősorban zsírból nyeri az energiát. Te is, én is meglehetősen kevés időt töltünk a pulzusértékek alapján anaerob zónának nevezett intenzitástartományban, amikor

Esettanulmány-Triatlon frissítés

„Balatonmanen specialt csináltam, 8:34es idővel. Aki nem emlékszik – veszettül meleg volt. Bringa alatt kb 10 liter folyadékot ittam, futáson már semmit. Nutrend féle anticramp