A 2021-ES LA VUELTA KÖZVETÍTÉS HIVATALOS TÁMOGATÓJA

Az intenzitás

Egy olvasói kérdésre válaszolunk ebben a bejegyzésben:

K: A rövidebb intenzív tartományban végzett edzések vannak olyan fejlesztőek, mint a hosszabb lassabbak, vagy minden rövidebb edzést, amire az időhiány miatt kerül sor 85% fölött 90% körül célszerű csinálni? Én ebben a sérülések melegágyát látom.

images

G: A család – munka – sport háromszög okozta permanens időhiány arra kényszerít minket, hogy a sportra fordított (lopott) idő hatékonyan legyen kihasználva.
A sportra jutott kevés idő azt is jelenti, hogy több időnek kell jutnia másra. Mivel többségünk munkaidőben nem szenet lapátol, vagy szántóföldi munkát végez, ezért az idő tekinthető pihenőnek, ezért nem félünk a fáradtságtól, mert ki tudjuk pihenni.
Az intenzitást a sérülések minimalizálásával csempésszük asz edzésmunkánkba: úszás, kerékpár (görgő), futás utolsó sorban – télen például csak lépcsőzés. Valamint fontos hozzátenni, hogy nem a teljes edzést végezzük ezen az intenzitáson, hanem megfelelő bemelegítés után intenzív szakaszokat tűzdelünk az edzés gerincébe amelyek akár a 90%-os intenzitást is meghaladják.

Érdekes, hogy az edzések, amelyek kb 75 percesek, átlagintenzitása ~ 85%, viszont a 85%-os tartományban töltök én (Kindl Gábor) a legkevesebbet: bemelegítő, intenzív szakaszos edzés, levezető adja ki az átlagos 85%-ot.

A fáradtságtól nem félek, mert egyrészt ki tudom pihenni, – addig is, amíg neked írok -, illetve azért sem félek, mert az ironman, vagy a 70,3 teljesítése közben is találkozni fogok a fáradtsággal, és ha barátok nem is, de legalább ismerősök leszünk egymás számára!

Jó edzéseket és versenyeket!

Kindl Gábor i:am#szeretemazéletem#

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Bejegyzés megosztása:

Trendi bejegyzések

A legolvasottabbak

Görgőzünk, Ti is?

A napokban – cyber-térben végzett – bringaedzés margójára egy kis matematikával fűszerezett élettan, azaz a 6 db elfogyasztott sótabletta igaz története: Be kell vallanom, hogy

Hogyan mobilizáljuk zsírraktárainkat?

Az állóképességi sportolók szervezete elsősorban zsírból nyeri az energiát. Te is, én is meglehetősen kevés időt töltünk a pulzusértékek alapján anaerob zónának nevezett intenzitástartományban, amikor

Kedves Vásárlónk!

A 03.12-én, 16 óra után leadott rendelések, szabadság miatt, 03.18-n kerülnek feldolgozásra tehát 03.19-20-án kerülnek kézbesítésre.
 
Köszönjük a megértést!
Örömteli sportolást kívánunk!