A 2021-ES LA VUELTA KÖZVETÍTÉS HIVATALOS TÁMOGATÓJA

Napi 50km 4 napon át folyékony frissítéssel

Oertel Nándor tollából

A versenyeken való frissítésemben a legújabb kihívás egy több napos verseny teljesítése volt. A Korinthosz80-on, 6 órás futáson és maratoni távokon már bizonyított az i:am mineral izóval való frissítés, most végre kipróbáltam a több nap egymás után 4-5 órás távokon is.

A tervem szerint 20 percenként ittam a nálam lévő kulacsokból és óránként fél litert fogyasztottam el. Kicsit sűrűbbre kevertem, kb. 40-45g CH / fél liter. 4 kulaccsal futottam, ebből kettőt bekevertem a rajt előtt, ez 2 óráig volt elég, majd a másik két kulacsot, amely nálam volt csak a porral, feltöltöttem vízzel a megfelelő frissítőponton. Ez így egy maratonra volt elég kb. Aznap, amikor 50 km feletti táv volt, magammal vittem még egy adag port egy kis zacsiban és beletöltve valamelyik üres kulacsba, bekevertem az utolsó 1 órára.

Első nap: 48 km. Reggelizni még sikerült a verseny előtt szakszerűen: rizs egy kis sóval és fehérjének rántotta csíkok. Ébredéskor sótabletta + víz, a rajt előtt még egy sótabletta vízzel. Egész végig sikerült szépen tartani a 20 percenként mineral+energy drink, óránként sótabletta vízzel kombinációt és a pontokon próbáltam még 1-1 pohár vizet pluszban meginni. Végig simán ment a futás, átlagtempó 5:41/km. A verseny után minden okés volt, az izmaim be voltak kicsit állva, de semmi görcs. Hengerezés, masszázspisztoly, majd vacsi után irány aludni. Lefekvés előtt még sör + sótabletta kombó (Gábor javaslatára😊).

Második nap: 53 km. Itt már nem ment a szakszerű reggeli, úgyhogy péksüti és feltéteivel indult a nap. Menet közben 20 percenként izó, óránként sótabi. Sajnos elnéztem, hogy hol kell feltölteni a 2 kulacsomat, úgyhogy 7 km-t kellett féltávtól futnom a következő pontig folyadék nélkül, mert mindenem kiürült. Itt gyorsan töltöttem, ittam sok vizet és irány tovább! A tempóm kicsit lassabb volt (5:50/km), mint első nap, de érzésre szuper volt végig, holtpont nélkül, „eseménytelenül” telt el a táv. Vacsira túrós csusza és nutellás palacsinta, mert az étteremben ez volt az egyetlen húsmentes étel – valahogy nem kívántam semmi húst. Este megint sör + sótabi, sok hengerezés és masszázspisztoly.

Harmadik napon: 43,5 km. Szárnyaltam végig. Ez lett a leggyorsabb nap: 5:36-os átlag kilométerek. 20 percenként izó, óránként sótabi, 25 km után egy 100 mg-os koffeintabletta. Vacsira ugyanaz, mint előző este, viszont sört már nem kívántam, így víz + sótabi lefekvés előtt.

Negyedik nap: 52 km. Reggelire péksüti (sajnos semmi más nem volt a környéken), aztán napközben a jól bevált izó + víz + sótabletta. Egy picit éreztem, hogy már fáradtabb vagyok, ezért a tempóm lassabb volt (6:05 perces km-ek), de nem sétáltam bele csak 1-2 nagyobb emelkedőn, egyébként folyamatosan, egyenletes tempóban futottam. A célban megettem minden szilárdat, ami a célcsomagban volt: csoki, ropi, müzliszelet, túrórudi.

Az ízeket úgy próbáltam váltogatni, hogy minden nap kevertem be meggyes kulacsot, almás kulacsot és néha lime-os kulacsot. A második napon almás-meggyes és meggyes-lime-os adag is készült. A harmadik napon egy extrém gondolattól vezérelve bekevertem egy meggyes-almás-lime-os adagot. Na, ez azért már egy kicsit túlzás volt, ennek az íze menet közben jobban hasonlított a mosogatószerre… 😛

Összefoglalva nagyon szuperül működött a frissítés, semmi görcs, semmi eléhezés, semmi lötyögő tartalom a hasban. Korábban, amikor zselével frissítettem hosszabb távokon nem sikerült elég vizet bevinnem hozzá, így valami gond mindig adódott. Örülök, hogy megtaláltam ezt a terméket és ilyen jól tudunk együttműködni. Az igazi próba az UB lesz, ahol több mint 24 órán keresztül kell majd frissítenem magam, de a jelek egyelőre jót ígérnek!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Bejegyzés megosztása:

Trendi bejegyzések

A legolvasottabbak

Görgőzünk, Ti is?

A napokban – cyber-térben végzett – bringaedzés margójára egy kis matematikával fűszerezett élettan, azaz a 6 db elfogyasztott sótabletta igaz története: Be kell vallanom, hogy

Hogyan mobilizáljuk zsírraktárainkat?

Az állóképességi sportolók szervezete elsősorban zsírból nyeri az energiát. Te is, én is meglehetősen kevés időt töltünk a pulzusértékek alapján anaerob zónának nevezett intenzitástartományban, amikor

Kedves Vásárlónk!

A 03.12-én, 16 óra után leadott rendelések, szabadság miatt, 03.18-n kerülnek feldolgozásra tehát 03.19-20-án kerülnek kézbesítésre.
 
Köszönjük a megértést!
Örömteli sportolást kívánunk!