Nem hagyott nyugodni a spuris sporttársaim idei Extrememan Velence versenyen elszenvedett defektjeinek fájdalmas emléke, ezért készítettem egy táblázatot, amely kiszámítja, hogy mennyivel is nő a kerékpár gumiabroncsának légnyomása a hőmérséklet változásának (emelkedésének) függvényében. Remélem, Boyle, Mariotte; Gay-Lussac és Charles sem forog a sírjában, hogy jelentős törvényeiken alapuló és az Avogadro-törvényt is figyelembe vevő egyetemes gáztörvényt ilyen hétköznapi balga halandóságra használtam… :)!
Én eddig sem féltem, hogy a hőség miatt fog szétrobbanni a gumiabroncsom, ezek után még kevésbé fogok. Amire viszont tényleg figyeljetek, az a jó minőségű abroncsvédő szalag! A legjobb megoldás még mindig az egy centi széles „leukoplast” két rétegben: tuti, hogy nem mozdul el, ezáltal tuti, hogy nem tud a gumibelső a küllők felé „terjeszkedni”!
Egy rövid útmutató
A C13 cellába írd be a nyomásértéket, amire a gumidat pumpáltad. A C17 cellába a pumpálás kori levegőhőmérsékletet, míg a C18-ba a napközben várható maximumhőmérsékletet. A C14 cella mutatja maximális guminyomás-értéket.
guminyomas