A 2021-ES LA VUELTA KÖZVETÍTÉS HIVATALOS TÁMOGATÓJA

A sportitalok

A sportitalok olyan készítmények, amelyek kifejezetten sportolás közbeni és utáni rehidratációra szolgálnak. Általában nagy mennyiségű szénhidrátot (a leghatékonyabb energiaforás) tartalmaznak. A szénhidrátok mellett ezek az italok általában tartalmaznak édesítőt és tartósítószereket is.

A sportitalok olyan elektrolitokat (ásványi anyagok, mint klorid, kalcium, magnézium, nátrium és kálium) is tartalmaznak, amelyek sportolás alatt az izzadsággal távoznak a szervezetből.
Az elektrolit pótlás megfelelő rehidratálást jelent, amely fontos tényező a kimerültség késleltetésében. A rehidratálás különösen fontos cukorbetegek esetében, akiknél a dehidratált állapot a vér magas cukortartalma miatt hamarabb bekövetkezik.

Female sportsman cyclist drinks water from the bottle at the race. Riding racing bicycle. Break, stop at road. Woman cycling on countryside summer road or highway. Triathlon or cycling competition.

A sportitalok típusai
Három fő típust különböztet meg a tudomány aszerint, hogy mennyi folyadékot, elektrolitot és szénhidrátot tartalmaznak ezek az italok.

Izotóniás italok
Az izotóniás italok hasonló koncentrációban tartalmaznak sót és cukrot, mint ahogy az az emberi szervezetben megtalálható.
Gyorsan pótolja az izzadság által elvesztett folyadékot egy jókora adag szénhidrát kíséretében.

Hypertóniás italok
A hypertóniás italok magasabb koncentrációban tartalmaznak sót és cukrot, mint ahogy az az emberi szervezetben megtalálható.
Edzés utáni fogyasztásra ajánlott ital, amely kiegészíti a napi szénhidrát bevitelt és feltölti az izmok glikogénraktárait.
Ultra távok során is alkalmazható a magas energiaszükséglet kielégítése miatt, de mindenképpen az izotóniás italokkal együtt kiegészítve, hogy a folyadékpótlás is megfelelő legyen.

Hypotóniás ital
A hypotóniás italok kisebb koncentrációban tartalmaznak sót és cukrot, mint az emberi szervezet. Célja a gyors, izzadság által veszített, folyadék pótlása. Azoknak a sportolóknak ajánlott, akiknek szénhidrát „fröccs” nélküli folyadékpótlásra van szükségük. Pl.: tornászok

i:am szeretem az életem

#enduraid

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Bejegyzés megosztása:

Trendi bejegyzések

A legolvasottabbak

Esettanulmány-Triatlon frissítés

„Balatonmanen specialt csináltam, 8:34es idővel. Aki nem emlékszik – veszettül meleg volt. Bringa alatt kb 10 liter folyadékot ittam, futáson már semmit. Nutrend féle anticramp

Esettanulmány Mátra túra 50km

Eset/Kérdés „Üdvözletem, szeretnék kérdezni mert nem igazán tudom hová tenni, ami történt, nyilván elrontottam a frissítést, csak nem tudom, hogy hol. Leírnám az egész sztorit.

A varázslat neve frissítés 3. rész:

Az üzemanyagok A hosszú távú állóképességi versenyek teljesítése és a teljesítéshez kapcsolódó érzések, a szenvedés foka azon múlik, hogy fenn tudjuk-e tartani az aerob energiatermelő