A 2021-ES LA VUELTA KÖZVETÍTÉS HIVATALOS TÁMOGATÓJA

Megfáztam, fussak vagy pihenjek?-Az egyik legnagyobb dilemma a futók körében.

Az őszi hirtelen hőmérséklet csökkenéssel gyakran együtt járnak a felső légúti, meghűléses betegségek is. Ilyenkor jön a dilemma, hogy kimenjünk-e futni vagy sem? A következőkben ezt a témát járjuk körbe.

1157514009ab6_www.kepfeltoltes.hu_

Kicsit kapar a torkunk, folyik az orrunk és néha egyet-egyet tüsszentünk is. Kimenjünk ma futni vagy sem? Mi azt szoktuk tanácsolni, hogy ilyenkor még láztalan állapotban is érdemes 1-2 nap teljes pihenőt tartani, majd ha továbbra sincs se hőemelkedés, se láz és nem repkednek a mínuszok kint akkor egy nagyon könnyű 20-30 perces kocogás belefér. A mozgás során kitisztulnak az orrjáratok és könnyebben szabadulunk meg a felhalmozódott váladéktól. Létezik az úgynevezett „nyak szabály”, ami azt jelenti, hogy ha a tüneteink a nyak feletti régiót érintik eldugult vagy éppen állandóan folyó orr, torokfájás, tüsszögés akkor a könnyű mozgás tovább folytatható, amennyiben azonban a tünetek egy része a nyak alatti területeket is érinti, mellkas fájdalom, általános fizikai gyengeség, hörgő hurut, köhögés akkor mindenképp szüneteltetni kell az edzést a teljes gyógyulásig. Amennyiben enyhe megfázással úgy döntünk, hogy folytatjuk az edzéseket akkor is mellőzük az intenzitást, a túl hosszú edzéseket és még jobban figyeljünk oda a megfelelő öltözékre és a sportolás utáni azonnali átöltözésre. Ha a tünetek nem szűnnek, vagy éppen rosszabbodnak, akkor mindenképp engedjünk egy kis szabadságot a szervezetünknek, míg teljesen meggyógyul. Táplálkozzunk egészségesen és változatosan valamint igyunk megfelelő mennyiségű folyadékot, ami sportolók esetén minimum 3 liter naponta.

Érdekességképpen, David Nieman, Ph.D., az Appalache Állami Egyetem Emberi Teljesítmény laboratóriumának professzora egy 2300 fős kutatás során azt bizonyította, hogy aki 60 (kb. 95km) mérföldnél többet fut egy héten, az megkétszerezi az esélyét annak, hogy valamilyen felső légúti betegséggel rövid úton megfertőződjön, valamint egy maraton lefutása során hatszorosára növekszik ez az esély. (Runners’ World, 2005)

Ismerd a határaidat!

i:am#szeretem az életem

SortingSmart#Do it right!

Spuri#SC

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Bejegyzés megosztása:

Trendi bejegyzések

A legolvasottabbak

Görgőzünk, Ti is?

A napokban – cyber-térben végzett – bringaedzés margójára egy kis matematikával fűszerezett élettan, azaz a 6 db elfogyasztott sótabletta igaz története: Be kell vallanom, hogy

Hogyan mobilizáljuk zsírraktárainkat?

Az állóképességi sportolók szervezete elsősorban zsírból nyeri az energiát. Te is, én is meglehetősen kevés időt töltünk a pulzusértékek alapján anaerob zónának nevezett intenzitástartományban, amikor