A 2021-ES LA VUELTA KÖZVETÍTÉS HIVATALOS TÁMOGATÓJA

Az intenzitás

Egy olvasói kérdésre válaszolunk ebben a bejegyzésben:

K: A rövidebb intenzív tartományban végzett edzések vannak olyan fejlesztőek, mint a hosszabb lassabbak, vagy minden rövidebb edzést, amire az időhiány miatt kerül sor 85% fölött 90% körül célszerű csinálni? Én ebben a sérülések melegágyát látom.

images

G: A család – munka – sport háromszög okozta permanens időhiány arra kényszerít minket, hogy a sportra fordított (lopott) idő hatékonyan legyen kihasználva.
A sportra jutott kevés idő azt is jelenti, hogy több időnek kell jutnia másra. Mivel többségünk munkaidőben nem szenet lapátol, vagy szántóföldi munkát végez, ezért az idő tekinthető pihenőnek, ezért nem félünk a fáradtságtól, mert ki tudjuk pihenni.
Az intenzitást a sérülések minimalizálásával csempésszük asz edzésmunkánkba: úszás, kerékpár (görgő), futás utolsó sorban – télen például csak lépcsőzés. Valamint fontos hozzátenni, hogy nem a teljes edzést végezzük ezen az intenzitáson, hanem megfelelő bemelegítés után intenzív szakaszokat tűzdelünk az edzés gerincébe amelyek akár a 90%-os intenzitást is meghaladják.

Érdekes, hogy az edzések, amelyek kb 75 percesek, átlagintenzitása ~ 85%, viszont a 85%-os tartományban töltök én (Kindl Gábor) a legkevesebbet: bemelegítő, intenzív szakaszos edzés, levezető adja ki az átlagos 85%-ot.

A fáradtságtól nem félek, mert egyrészt ki tudom pihenni, – addig is, amíg neked írok -, illetve azért sem félek, mert az ironman, vagy a 70,3 teljesítése közben is találkozni fogok a fáradtsággal, és ha barátok nem is, de legalább ismerősök leszünk egymás számára!

Jó edzéseket és versenyeket!

Kindl Gábor i:am#szeretemazéletem#

Vélemény, hozzászólás?

Bejegyzés megosztása:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: linkedin
Trendi bejegyzések

A legolvasottabbak

Túlfrissítés és dehidratáció

Túlfrissítés Hosszútávú sportteljesítmények során az indokolatlan szenvedés legfőbb oka a túlfrissítés. Amit megeszünk vagy megiszunk az még nincs a szervezetünkben! Egyszerűen fogalmazva, igyekezzünk híg gyomortartalmat

A hőszabályozás

Az izommunka „mellékterméke” a hő. Az izommunka hatékonysága csak 20-25 %-os, 75-80 % energia bizony hő, amelyet kezelni kell, mert a már említett enzimek, amelyek

Az italok felszívódása

Az ábra azt mutatja, hogy a különböző sűrűségű cukoroldatok milyen gyorsan hagyják el a gyomrot és jutnak el a felszívódás helyére a vékonybél első szakaszába.

Szénhidrátgomb

Miért kell néha ezt a gombot megnyomni? Legutóbbi két élő Facebook bejelentkezésünk témája volt az úgynevezett „szénhidrát gomb”. Miért érdemes néha, vagy éppen gyakran ezt