A 2021-ES LA VUELTA KÖZVETÍTÉS HIVATALOS TÁMOGATÓJA

Tudományos guminyomás

Nem hagyott nyugodni a spuris sporttársaim idei Extrememan Velence versenyen elszenvedett defektjeinek fájdalmas emléke, ezért készítettem egy táblázatot, amely kiszámítja, hogy mennyivel is nő a kerékpár gumiabroncsának légnyomása a hőmérséklet változásának (emelkedésének) függvényében. Remélem, Boyle, Mariotte; Gay-Lussac és Charles sem forog a sírjában, hogy jelentős törvényeiken alapuló és az Avogadro-törvényt is figyelembe vevő egyetemes gáztörvényt ilyen hétköznapi balga halandóságra használtam… :)!

Én eddig sem féltem, hogy a hőség miatt fog szétrobbanni a gumiabroncsom, ezek után még kevésbé fogok. Amire viszont tényleg figyeljetek, az a jó minőségű abroncsvédő szalag! A legjobb megoldás még mindig az egy centi széles “leukoplast” két rétegben: tuti, hogy nem mozdul el, ezáltal tuti, hogy nem tud a gumibelső a küllők felé “terjeszkedni”!

Egy rövid útmutató
A C13 cellába írd be a nyomásértéket, amire a gumidat pumpáltad. A C17 cellába a pumpálás kori levegőhőmérsékletet, míg a C18-ba a napközben várható maximumhőmérsékletet. A C14 cella mutatja maximális guminyomás-értéket.
guminyomas

Vélemény, hozzászólás?

Bejegyzés megosztása:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: linkedin
Trendi bejegyzések

A legolvasottabbak

Túlfrissítés és dehidratáció

Túlfrissítés Hosszútávú sportteljesítmények során az indokolatlan szenvedés legfőbb oka a túlfrissítés. Amit megeszünk vagy megiszunk az még nincs a szervezetünkben! Egyszerűen fogalmazva, igyekezzünk híg gyomortartalmat

A hőszabályozás

Az izommunka „mellékterméke” a hő. Az izommunka hatékonysága csak 20-25 %-os, 75-80 % energia bizony hő, amelyet kezelni kell, mert a már említett enzimek, amelyek

Az italok felszívódása

Az ábra azt mutatja, hogy a különböző sűrűségű cukoroldatok milyen gyorsan hagyják el a gyomrot és jutnak el a felszívódás helyére a vékonybél első szakaszába.

Szénhidrátgomb

Miért kell néha ezt a gombot megnyomni? Legutóbbi két élő Facebook bejelentkezésünk témája volt az úgynevezett „szénhidrát gomb”. Miért érdemes néha, vagy éppen gyakran ezt